Malatesta: a mi választásunk az Ön érdekében!
A Ficsór Autóház elsőként forgalmazta Magyarországon a Malatesta típusú abroncsokat. Bizalmunk a márka felé nap mint nap megerősödik. Visszatérő ügyfeleink 100% elégedettséggel választják újra és újra ezt a márkát. Ezt pedig a precíz
és hatékony gyártási folyamatnak köszönhetjük. Lássuk, tehát, hogy mit érdemes tudni a Malatesta gumiabroncsok gyártási folyamatáról!
Több, mint 70 éves tapasztalat
Az 1946 óta gumiabroncs újraépítéssel foglalkozó olasz MALATESTA gyár több mint fél évszázados tapasztalata, a legmodernebb gépek és kemencék alkalmazása, valamint a megbízható alapanyagok felhasználása a biztosíték a minőségi termékek előállítására.
Az abroncsok minőségét a folyamatos kontroll mellett a gyár európai tanúsítványai is garantálják. Minden abroncs rendelkezik „E” jellel, TÜV engedéllyel, megfelel az Európai Unió legszigorúbb előírásainak.
Az újraépített gumiabroncsok használata több szempontból is jelentős a környezetünk védelme érdekében:
- az ökológiai egyensúly fenntartásához járul hozzá, hiszen az elhasznált gumiabroncs a környezetet szennyezné, azonban az újrahasznosítással ez a szennyezés csökken,
- kevesebb káros anyag képződik, mivel ennyivel is kevesebb új gumiabroncs legyártása válik szükségessé,
- energiatakarékos, hiszen kisebb mennyiségű új gumi legyártása szükséges és így kevesebb az alapanyag felhasználás is,
- gazdaságos, az új gumi sokkal drágább, mint az újraépített
Teljes biztonságot és kiváló teljesítményt garantál köszönhetően a gyártási folyamat során alkalmazott modern technológiának, a felhasznált alapanyagok magas minőségének, és a gyártás minden egyes fázisában történő minőségi ellenőrzéseknek. Olaszországban igen közkedveltek ezek a termékek, hiszen a személygumik esetén a nagy világmárkák bevált mintázatai sokkal előnyösebb áron szerezhetőek így be, a terepgumik esetén pedig kizárólag ezzel a technológiával valósítható meg az a 18-20 milliméteres mintamélységű gumiabroncs, mely bármilyen makacs terepviszonyokkal megbírkózik.
Malatesta gyártási folyamat
Az újraépített abroncs gyártási folyamatában az első lépés az elhasznált abroncsok, az ún. karkaszok közül a sérültek kiszűrése. Szemrevételezéssel, majd bevizsgáló padon megvizsgálják, hogy nincs-e acélszálszakadás, övelválás, megtartja-e a légnyomást a gumiabroncs. Az olasz Malatesta gyárban a közúti forgalomban használt abroncsok minden egyes darabja átmegy ezen a munkafázison.
Az újraépítés első lépése az úgynevezett horzsolás, mely során a régi futófelületet leszedik a karkaszról és előkészítik az új mintázat fogadására, eltávolítják a régi sérüléseket. Majd felviszik a több rétegű minőségi új alapanyagot és így kerül bele az üst alakú kemencébe. A magas hő hatására az öntőforma mintázata, mely az oldalfalak és a futófelület negatívja belesül az abroncsba, melyet egy magas nyomású tömlő szorít belülről a kemence oldalához, azaz az öntőformához. Egy fél óra múlva pedig már kész is a friss, meleg, új abroncs. Ekkor már csak az esztétikai kidolgozás van hátra, lehorzsolják a nyomás hatására képződött gumiszálakat és leellenőrzik a kész abroncsot.