Gumiszervizünk a legmodernebb technológiával van felszerelve. Gumis szakaembereink gyorsan, precízen dolgoznak, legyen szó egy szezonközi gumicseréről vagy egy defektről.
Gumiszervizünk szolgáltatásai:
- gumiszerelés:
- személygépjármű
- kisáruszállító
- defekt javítás
- alufelni javítás (24 órás átfutási idővel)
- kerekek bértárolása egy szezonra (6 hónapra)
- teljeskörű szaktanácsadás
Gumicsere esedékessége
A mintaárok mélysége döntő fontosságú, amelynek a hatósági előírások szerint 1,6 mm-
nek kell lennie. Aki ennél kisebb mélységű mintaárkú gumiabronccsal közlekedik,
számolnia kell azzal, hogy a biztosító baleset esetén nem téríti meg a keletkezett kárát,
illetve, adott esetben büntetést kell fizetnie Nyugat-Európa több országában.
Mivel a vízenfutás (aquaplaning) veszélye fokozottan nõ és a fékezési tulajdonságok is
jelentősen romlanak az előrehaladott kopással, a gumiabroncsokat már a minimális
mintaárokmélység elérése előtt le kell cserélni.
Általában a következő értékeknél ajánlott a csere:
Nyári gumiabroncsok: 2 mm-es mintaárokmélység
Széles gumiabroncsok: 3 mm-es mintaárokmélység
Téli gumiabroncsok: 4 mm-es mintaárokmélység
A gumiabroncsokat akkor kell cserélni, amikor
• a minimális mintaárokmélységig kopott a futófelület,
• helyrehozhatatlan károsodás érte a gumit,
• a gumiabroncs elöregedett,
• átlagos futásteljesítmény esetén a kopás miatt jóval az elöregedés előtt szükségessé válik
a csere. (Kivételt jelenthetnek a lakóautók, az utánfutók, a veterán autók és a pótkerekek,
amelyeknél a szezonális használat miatt a menetteljesítmény az átlagos alatt marad.)
A vezetési stílustól, az alkalmazás fajtájától, a futómű beállításától stb. függően a
gumiabroncsokon egy adott kilométer-teljesítmény után a gépkocsira jellemző kopásminta
mutatkozik. E jellegzetes kopási minták (pl. fűrészfog képződés) kiegyenlítése érdekében
ajánlatos az első és a hátsó kerekeket az alábbi módon 5000 km-enként, legkésőbb 10000
km-enként átcserélni.